Werkplekbeheer van Asista: een 100% beveiligde razendsnelle accountantswerkplek

In-5-weken-naar-een-toekomstbestendig-accountantskantoor
Video afspelen
Icon - Savings

Vaste prijs voor de veiligste werkplek, zonder gedoe

Icons - Shield

100% veilig en betrouwbaar: hackerproof

Icon - Fast

Snel en schaalbaar (géén gedeelde serverkracht meer)

Altijd en overal werken via de veiligste en betrouwbaarste werkplek, speciaal voor de accountancy

Je kent het vast wel. Dan wil je s’ avonds nog even werken, maar is de server niet beschikbaar. Bijvoorbeeld vanwege een update. Frustrerender dan dat wordt het niet. Mensen zijn er inmiddels aan gewend, en accepteren het probleem. Tot vandaag. Want wij lossen álle (en dan bedoelen we dus ook echt álle!) serverproblemen op: denk serverbeheer, denk back-ups, denk -onderhoud, denk -traagheid, en denk -migratie. Hoe dat kan? Bij Asista werken we namelijk niet meer met servers. Dus, geen serverproblemen meer! Dat is natuurlijk hártstikke goed nieuws. Tegelijkertijd werk je altijd en overal, hackerproof, mét gezichtsherkenning, absoluut veilig, razendsnel en met optimaal gebruiksgemak. Wij zijn de zesbaans snelweg voor jouw accountantskantoor: gewoon, hóppa, invoegen en gas geven. Moeilijker wordt het niet, leuker trouwens wel.

Vanaf € 39 per medewerker per maand

De voordelen van modern werkplekbeheer

5 weken, zo snel fixen we jouw nieuwe, serverloze IT-omgeving

Bij de overstap naar een serverloze werkplek zorgt Asista voor een efficiënt proces met gemiddeld 2 uur downtime. Hoe we dat doen? We brengen vooraf het applicatielandschap van jouw kantoor in kaart, bekijken de aanwezige hardware en vragen de juiste rechten aan. Zijn alle benodigde zaken aangeleverd, dan prikken we samen een startdatum. En dan wordt het pas écht leuk.

Asista en accountants: een heldere planning

De migratie vindt plaats op donderdagmiddag om 16:00 uur. De volgende ochtend is je omgeving vanaf 09:00 uur live en zitten we samen in een Teams-meeting om de nieuwe werkplek bij je medewerkers te introduceren. Op vrijdagochtend om 10:00 uur is iedereen weer aan het werk! Als dat niet lekker het weekend in gaan is.

White Line Hexagon 1

Week 1: Voorbereiding

Tijdens de voorbereiding gaan we voortvarend aan de slag met de voorkeuren van jouw kantoor. Oké, komt-ie: eerst even de saaie uitleg: we zetten standaarddiensten (zoals Exclaimer, SSPR en Printix) klaar en zorgen ervoor dat je na de migratie eenvoudig toegang krijgt tot de gewenste softwareapplicaties.

Tijdsinvestering: +/- 2 uur projectmanagement

White Line Hexagon 2

Week 2: Inrichting

Goed, door naar de volgende stap. En, inderdaad, ook deze oogt nog wat droog misschien. Om alle laptops 100% top in te richten én veilig te maken, werkt Asista aan de inrichting van Microsoft Intune. Tot slot, bereiden we de baseline voor die tijdens de pre-migratie kan worden getest én we zorgen ervoor dat overige inrichting goed wordt afgerond. En dan? Dan zijn we er bijna! En het heeft je als accountantskantoor pas 5 uurtjes investering van je tijd gekost. Niet zoveel: je krijgt er immers een volledig toekomstbestendig accountantskantoor voor terug. En, heel eerlijk, het is niet de vraag óf, maar wannéér je hiermee aan de slag gaat.

Tijdsinvestering: +/- 3 uur projectmanagement

White Line Hexagon 3

Week 3: Pre-migratie

Goed, week 3: Voordat we migreren, testen we de nieuwe installatie. En met testen bedoelen we ook tésten: van A tot Z en weer terug van Z tot A. Geen detail zien we over het hoofd. Samen doorlopen we het hele proces en we kijken daarbij, spreekwoordelijk, door de ogen van jou als gebruiker die zijn doelen wil halen in de wereld van gedreven accountants. In deze testfase voert jouw kantoor zoveel mogelijk acties uit, met als doel de nieuwe werkplek zo kritisch mogelijk te controleren. Ben je klaar voor de zesbaans snelweg waar we eerder aan refereerden? Even in achteruitkijkspiegel kijken en soepeltjes invoegen maar…

Tijdsinvestering: +/- 4 uur projectmanagement

White Line Hexagon 4

Week 4: Migratie

Is iedereen blij, maar dan ook écht 100% blij met de testsituatie? Dan gaan we na jullie akkoord over tot de definitieve migratie. We synchroniseren de systemen en resetten de werkstations van de medewerkers op een vooraf gepland tijdstip. Alle gebruikers krijgen instructies om de vernieuwde werkplek in gebruik te nemen. De oude serveromgeving blijft vaak tijdelijk intact, zodat er minimale onderbreking is in de productiviteit. En, zo goed kennen we de accountant dan ook wel weer: zékerheid voor alles. We weten dat het tijdelijk in de lucht houden van de oude serveromgeving rust en vertrouwen geeft in tijden van verandering. En daar worden wij dan weer heel gelukkig van.

Tijdsinvestering: +/- 6 uur projectmanagement + 6 uur testen

White Line Hex 5

Week 5: Nazorg

Zodra de migratie compleet is, organiseren we een kennissessie 3.0 voor de collega’s. Kost dat veel (facturabele) tijd? Tuurlijk niet! Wij snappen dat dat niet wenselijk is. Daarom doen we deze belofte: iedereen is diezélfde ochtend weer volledig up and running. Je ontvangt bovendien een back-up van de oude serveromgeving van de oude IT’er. Asista blijft beschikbaar voor vragen of eventuele problemen. Al verwachten we niet dat dit laatste item zich voor zal doen.

Tijdsinvestering: +/- 10 uur projectmanagement + 3 improductieve uren per medewerker

De moderne werkplek van Asista: alles wat een toekomstbestendige accountant nodig heeft

Alles wat je als enthousiaste, gedreven en vooral toekomstbestendige accountant nodig hebt, is op elk gewenst moment beschikbaar op het Asista-werkstation: van financiële softwarepakketten tot Microsoft Office 365. Daarnaast is er Intune (mét ruim 70 apps speciaal gericht op accountancy), hulp op afstand én een automatische back-up functie. Dat geldt trouwens ook voor de iets minder enthousiaste accountants die vooral gewoon hun werk goed willen doen. En stiekem heel gelukkig worden van kloppende cijfers. Welkom bij de club!

De flexibele Asista-werkplek, speciaal toegespitst op accountants, is razendsnel, gebruikersvriendelijk, 100% betrouwbaar (dus hackerproof) en vergroot de productiviteit én het werkplezier van de collega’s in je accountantskantoor. Je bepaalt, heel eenvoudig op basis van rechten en rollen, welke software beschikbaar is voor welke gebruiker. Dus nooit meer de situatie dat die éne collega, net even dat documentje zag dat niet voor zijn of haar ogen bedoeld was. Soms met alle nare gevolgen van dien. Elke computer is, dankzij de ingebouwde compliance-regels, altijd up-to-date, biedt serverloos inloggen, NextGen virusscanner en optimale webbeveiliging.

Met Werkplekbeheer van Asista beschik je over:

Microsoft Autopilot

Laptops (alias vliegmachines met razendsnel internet) worden rechtstreeks bij jouw medewerkers afgeleverd. Na het aanmelden wordt alle kantoorsoftware automatisch, direct en (je had inmiddels niet anders meer verwacht waarschijnlijk) vlot geïnstalleerd. Uiteraard 100% passend bij de rechten en rollen van die betreffende medewerker. Om dat goed te doen hebben we geen fysieke toegang tot de laptop nodig: installatie gebeurt, helemaal anno nu, op afstand.

Monitoring

Met ons high end dashboard (zie het als de cockpit van een hypermoderne F16) monitoren we doorlopend alle hardware en software. Eventuele problemen met bijvoorbeeld updates, volle harddisks, encryptie et cetera lossen we zonder extra kosten op. Vaak lossen we het probleem al op nog vóórdat het ontstaat óf voordat de klant het in de gaten heeft. Mocht je dat ooit anders ervaren, laat het ons weten, want beloftes zijn er om nagekomen te worden. Je weet wel: iets met doen wat je zegt. En zeggen wat je doet.

Online vergaderen

Optimaal beeld en dito geluid zorgen voor ontspannen en tegelijkertijd productief vergaderen met Microsoft Teams. Het enige dat je zelf moet doen is zo nu en dan de benen strekken tussen al je meetings in. En een kop koffie halen. Dat bieden we namelijk (nog) niet virtueel aan. Voor de tech-mensen onder ons, nice to know: we vergroten de effectiviteit van online meetings, omdat we bewust geen gebruik maken van Citrix of RDP-verbindingen.

Altijd up-to-date 

We monitoren de hardware en software 24/7. Zo zorgen we ervoor dat alle werkstations altijd voorzien zijn van de laatste updates. Een simpele herstart is voldoende. En omdat de laptops zo ontzettend snel zijn, is zelfs die herstart zó voorbij. Je kunt nauwelijks een kop koffie tanken in die tijd. Alvast onze excuses daarvoor.

Asista verzorgt meer dan 1000 veilige, serverloze, uiterst gebruiksvriendelijke, rázendsnelle werkstations in de accountancy. Waarom? Omdat we de accountantswereld dóór en dóór kennen. Overhoor ons maar.

Dit kun jij besparen

Eén ding is zeker. Jij kunt, als accountant, besparen terwijl de kwaliteit, snelheid en veiligheid van je werkplekken onevenredig toeneemt. Klik hieronder eenvoudig en zie direct wat je betaalt voor slim en modern werkplekbeheer, Caseware on Intune of beiden. Deze berekening is exclusief btw, onboarding en de licentiekosten voor Office 365. Optionele diensten, zoals onze Online Leeromgeving en Premium Security modules, kunnen los worden afgenomen. Plan hier je afspraak.

Velen gingen je voor: wanneer maak jij je accountantskantoor nu eens écht toekomstbestendig?

Doe vandaag nog de Quick Scan en ontdek hoeveel je op álle fronten wint door over te stappen naar de 100% veilige, betrouwbare, razendsnelle serverloze Asista-werkplek Beloofd!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Door je in te schrijven voor deze nieuwsbrief geef je ons toestemming om inzicht te verkrijgen in jouw lees- en klikgedrag. Afmelden kan op ieder moment. Voor meer informatie over hoe wij met persoonsgegevens omgaan, verwijzen we je door naar onze privacy- en cookieverklaring