Werkplekbeheer van Asista;
een veilige werkplek


Lagere kosten

Veilig en betrouwbaar

Snel en schaalbaar
Overal en altijd een veilige werkplek
Op kantoor, thuis of bij de klant; met Werkplekbeheer van Asista werken je medewerkers waar en wanneer ze willen. Geen dure servers, maar de efficiëntie van de cloud gecombineerd met een betrouwbaar werkstation. Een Asista werkplek betekent: laptop open, inloggen en aan de slag.
Vanaf € 39 per medewerker per maand
De voordelen van Werkplekbeheer
- Schaalbaar van 10 tot 1000 werkplekken
- Veilig en hackerproof
- Lagere ICT-kosten
- Efficiënter werken zonder downtime
- Geen serverlicenties meer nodig
In 6 stappen een toekomstbestendig accountantskantoor

Inventarisatie
Eerst brengen we het huidige applicatielandschap in kaart, bekijken we de aanwezige hardware en de verbindingen en stellen een planning op. We denken mee over de meest gebruikersvriendelijke inrichting.

Overdracht
Na de inventarisatie nemen we de lokale netwerkomgeving van het kantoor in beheer. We maken indien nodig afspraken om het lokale netwerk te vervangen, schakelen eventueel externe hardware- en softwareleveranciers in en bespreken de gewenste details van de inrichting. In deze stap zetten we het raamwerk van de nieuwe omgeving klaar.

Voorbereiden
Stap 3 gaat over de technische inrichting. We bereiden de standaarddiensten van Asista (zoals Duo, Exclaimer, SSPR, Printix) voor en zorgen dat je na de migratie eenvoudig toegang krijgt tot de gewenste softwareapplicaties.

Pre-migratie
Gedurende de vierde stap testen we de nieuwe installatie. We doorlopen het hele proces en kijken daarbij door de ogen van de gebruiker. In de testfase vragen we jullie om zoveel mogelijk acties uit te voeren. Op deze manier kunnen we de nieuwe werkplek kritisch controleren. Is iedereen tevreden met de uitkomsten, dan vragen we akkoord voor de definitieve migratie.

Migratie
Na het testen wordt de migratie in gang gezet. Op de achtergrond synchroniseren we de systemen en de werkstations van de medewerkers worden op een gepland tijdstip gereset. Alle gebruikers binnen je kantoor krijgen vervolgens instructies om de vernieuwde werkplek in gebruik te nemen. De oude serveromgeving blijft veelal volledig intact zodat er een minimale onderbreking is in de productiviteit van de medewerkers.

Nazorg
Voordat wij de oude serveromgeving uitzetten, ontvang je een back-up. Na de ingebruikname blijven wij op de achtergrond beschikbaar voor vragen of eventuele problemen. Neem je een nieuwe medewerker aan, dan beweegt Asista mee. Een werkplek installeren is makkelijk en snel.



Alles wat een accountant nodig heeft
Alles wat een accountant nodig heeft is op het werkstation beschikbaar; van financiële softwarepakketten tot en met Microsoft Office. Daarnaast kunnen ze eenvoudig terugvallen op vertrouwelijk printen via Intune, hulp op afstand en een automatische backupfunctie.
De flexibele werkplek van Asista is gebruikersvriendelijk, betrouwbaar en vergroot de productiviteit van je kantoor. Je bepaalt op basis van rechten en rollen welke software beschikbaar is voor elke gebruiker. Elke computer is altijd up-to-date en onder andere voorzien van tweefactorauthenticatie, NextGen virusscanner en webbeveiliging.
Met Werkplekbeheer van Asista beschik je over:
Microsoft Autopilot
Laptops worden rechtstreeks bij de medewerkers afgeleverd.
Na het aanmelden wordt alle kantoorsoftware automatisch geïnstalleerd.
Monitoring
Met ons dashboard monitoren we hardware en software. Eventuele problemen met bijvoorbeeld updates, volle harddisks, encryptie et cetera lossen we zonder extra kosten op.
Online vergaderen
Beter beeld en geluid en sneller vergaderen met Microsoft Teams.
We vergroten de effectiviteit van online meetings, omdat we geen gebruik maken van Citrix of RDP-verbindingen.
Altijd up-to-date
We monitoren 24/7 de hardware en software. Zo zorgen we dat alle werkstations altijd voorzien zijn van de laatste updates. Een simpele herstart is voldoende.

Asista faciliteert momenteel 1.000 veilige, serverloze werkstations in de accountancybranche.

Ontdek wat jij kunt besparen
Wil je weten hoeveel je jaarlijks betaalt voor Werkplekbeheer, Caseware on Intune of beide? Selecteer eenvoudig het aantal medewerkers en kies welke diensten je van ons af wilt nemen. Deze berekening is exclusief btw, onboarding en de licentiekosten voor Office 365. Optionele diensten, zoals onze Online Leeromgeving en Premium Security modules, kunnen los worden afgenomen.