Schaalbaar IT-beheer sluit naadloos aan bij het snelgroeiende Reanda
- 13 februari 2024
- 3 min.
Reanda Nederland is gespecialiseerd in audits voor internationale ondernemingen met een kantoor in Nederland. Het accountantskantoor ondersteunt klanten met name op het gebied van audit. Sinds de start in december 2017 is Reanda sterk gegroeid en heeft inmiddels bijna vijftig medewerkers in dienst. Vanaf 2022 maakt het kantoor gebruik van werkplekbeheer van Asista. Een schaalbare oplossing die goed past bij de strategie.
Reanda Nederland is onderdeel van Reanda International, nummer 21 onder internationale accountantsnetwerken wereldwijd. De ambitieuze auditorganisatie helpt veelal beursgenoteerde bedrijven navigeren door het complexe landschap van internationaal zakendoen. Een duidelijke propositie die vanaf de oprichting ook is vertaald naar de interne IT-processen. Managing partner Gerard Uijtendaal: “Voor onze klanten reizen de medewerkers de hele wereld over. Ze moeten overal kunnen werken. Het was voor ons niet meer dan logisch om alles in de cloud onder te brengen. Een eigen server was bijvoorbeeld al geen optie.”
Achttien verschillende nationaliteiten
Uijtendaal onderkent de personeelstekorten in de branche, toch lopen ze bij Reanda niet direct tegen dat probleem aan. “Omdat we internationale klanten hebben, hoeven wij niet alleen Nederlandssprekende medewerkers aan ons te binden. Er werken inmiddels accountants uit achttien verschillende landen bij ons op kantoor.”
De sterke groei van Reanda zorgde ervoor dat het beheer van de IT-faciliteiten moeilijker werd. “In het begin kun je zelf nog wel laptops kopen, maar bij twintig medewerkers wordt dat al lastiger. We moesten onze IT-faciliteiten anders gaan organiseren. Via Full Finance zijn we in contact gekomen met Asista”, legt Uijtendaal uit. Asista kon Reanda met werkplekbeheer een schaalbare IT-oplossing bieden die naadloos aansloot bij de strategie van het kantoor. “Ons werk is bijzonder complex. We kunnen ons alleen handhaven als we kwaliteit leveren. We moeten dus continu verbeteren en snel in kunnen spelen op ontwikkelingen. Dat vraagt om flexibele werkplekken waarbij de medewerkers terug kunnen vallen op serverloze werkstations.”
De onboarding verloopt sneller
Werkplekbeheer van Asista biedt Reanda veel voordelen. Uijtendaal: “In het begin gebruikten we nog wel eens eigen laptops. Nu regelt Asista dat en verloopt de onboarding van startende medewerkers een stuk sneller. De nieuwe accountant is in mum van tijd klaar om aan de slag te gaan.” De flexibele werkplek van Asista is gebruikersvriendelijk, veilig en vergroot de productiviteit. Bovendien biedt het de efficiëntie van de cloud met een betrouwbare laptop. “Omdat er zulke strenge eisen aan de kwaliteit en veiligheid van ons werk worden gesteld, willen we de medewerkers zo goed mogelijk faciliteren op het gebied van hardware en software. Asista draagt daar in belangrijke mate aan bij”, verduidelijkt Uijtendaal.
"Of de medewerker nu op kantoor is, thuis of bij een klant in Mongolië. Er kan altijd gewerkt worden."
Gerard Uijtendaal - Managing Partner Reanda Nederland
Van Amsterdam tot Hongkong en van New York tot Londen: Asista zorgt dat Reanda de kwaliteit kan leveren die klanten verwachten. Uijtendaal: “In het kader van het onboarden van een nieuwe cliënt, een multinational op gebied van logistieke software, moest onze IT-omgeving voldoen aan de door hen gestelde eisen. Met een PEN-test zijn de computersystemen getest op kwetsbaarheden. Asista heeft ervoor gezorgd dat we keurig door de strenge toetsing kwamen en er zo aan bijgedragen dat de klant voor ons koos.”
Asista snapt onze business
Asista ondersteunt Reanda 24/7 ook na de uitlevering van hardware. Alle laptops zijn uitgerust met monitoringsoftware. Waar de accountant ook werkt de laptop wordt op afstand gecontroleerd. Worden er fouten gesignaleerd in het dashboard van Asista dan worden die snel opgelost, zonder dat de gebruiker er hinder van ondervindt. Daarnaast staat het IT-bedrijf altijd klaar voor service en support. “Mochten er vragen of problemen zijn, dan kunnen we altijd contact opnemen met Asista. Ze snappen onze business en dat vinden we misschien wel het allerbelangrijkst”, sluit Gerard Uijtendaal af.