Asista blikt terug én kijkt alvast vooruit: kwartaalupdate Q1 2023
- 24 april 2023
- 7 min.
Welkom bij de allereerste kwartaalupdate van Asista! Richard Schouten, expert in ICT-oplossingen voor accountancy, neemt je mee in een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen van de afgelopen periode en wat je de komende maanden van ons kunt verwachten. Kortom, er is veel te bespreken in deze kwartaalupdate van Asista. Mis het niet en bekijk de video!
Op weg naar ISO 27001-certificering
Asista werkt momenteel hard aan het behalen van de ISO 27001-certificering. We zien ISO als een belangrijke interne toevoeging om de kwaliteit van onze procedures te waarborgen. Ook onze klanten beheren gevoelige en kostbare gegevens en zullen naar een vorm van certificering gaan. We streven ernaar om dit jaar of begin volgend jaar de certificering te behalen.
Verbeterde klantervaring met Microsoft Dynamics
Binnenkort stapt Asista over naar Microsoft Dynamics als nieuwe CRM-systeem. Naar mate we groeien, wordt steeds belangrijker om CRM-data te gebruiken voor het bereiken van onze klanten en prospects. We hopen de overstap naar Dynamics dit jaar al te maken, zodat we meer inzicht krijgen in veel voorkomende vragen en we onze klanten zelfredzamer kunnen maken. Dynamics biedt boven ook AI-diensten zoals co-pilot, die we nauwlettend in de gaten houden. Dit zijn interessante tools waarmee we tijd kunnen besparen en onze klanten een betere ervaring kunnen bieden.
Hogere efficiëntie met 5 Minutes of Training
Als kennispartner begrijpen wij dat efficiëntie en productiviteit voor het accountantskantoor belangrijke onderwerpen zijn. Daarom willen wij onze online leeroplossing, 5 Minutes of Training, opnieuw onder de aandacht brengen. Met 400 korte filmpjes van ongeveer 5 minuten leer je slimmer gebruik te maken van de tools binnen Office 365. Zo verhoog je op laagdrempelige wijze de efficiëntie van medewerkers en krijg je met hetzelfde aantal medewerkers meer gedaan.
Mogelijkheden van het Microsoft Power Platform
We ontdekken doorlopend nieuwe mogelijkheden met het Power Platform van Microsoft. Hieronder vallen Power Apps zoals Power Automate, Power BI en Power Desktop. Met deze tools kunnen eenvoudige tools, workflows en andere toepassingen worden ontwikkeld en geautomatiseerd. Wij zien veel potentie in het Power Platform en pakken graag onze rol om accountantskantoren hiermee te helpen!
Nieuwe klanten en schaalvergroting bij Asista
Steeds meer mensen weten Asista te vinden, zo ook grote kantoren met meer dan 100 medewerkers. Deze schaalvergroting stelt ons in staat om te groeien en de kwaliteit van onze dienstverlening verder te verbeteren. We blijven ons inzetten om accountantskantoren de best mogelijke oplossingen en ondersteuning te bieden, en kijken uit naar nieuwe samenwerkingen.
Veiligheid staat bij Asista hoog in het vaandel. Daarom laten we onze oplossing regelmatig door externe security experts auditen.
Aangescherpte security policies (Audit Wortell)
We werken continu aan het verbeteren van de veiligheid en doen er alles aan om te zorgen dat er geen blinde vlekken ontstaan. We laten onze veiligheidsinstellingen daarom regelmatig extern auditen door gespecialiseerde bedrijven zoals Wortell. Op basis van hun bevindingen voegen we vervolgens nieuwe beveiligingsmaatregelen toe aan onze systemen, zodat we er zeker van zijn dat onze werkplekken nog veiliger zijn voor al onze klanten.
Veilige links en bijlages
De aangescherpte veiligheidsinstellingen op basis van de vorige security audit omvatten onder andere regels met betrekking tot links en bijlagen in e-mails. Asista maakt gebruik van ‘safe links’ en ‘safe attachments’ om ervoor te zorgen dat elke bijlage en elk linkje dat via e-mail binnenkomt al eens is geopend en gecontroleerd, voordat deze bij de ontvanger terechtkomt. Dit vermindert het risico op gevaarlijke malware en draagt bij aan een veiligere werkplek voor de moderne accountant.
Attack Surface Reduction
Asista heeft Attack Surface Reduction geïmplementeerd om onze systemen nog veiliger te maken. Deze maatregel houdt in dat we potentieel gevaarlijke functies in Windows, die vaak door hackers worden misbruikt, standaard dichtzetten. Microsoft laat deze functies open, omdat er legitieme use-cases voor kunnen zijn. Echter is het risico op misbruik groot en zijn deze toepassingen vaak niet relevant binnen de accountancy. We hebben ervoor gekozen deze functies te sluiten om onze klantsystemen beter te beschermen tegen malware.
Sterkere hardware beveiliging (PEN-test Securify)
In ons streven naar maximale veiligheid voor onze klanten hebben we recentelijk ook een PEN-test laten uitvoeren, in samenwerking met Securify. Hierbij hebben we hackers de opdracht gegeven om in te breken in een door ons ingerichte omgeving, om zo zwakke plekken op te sporen.
BIOS Hardening en BitLocker Keys
Uit de PEN-test kwamen diverse punten naar voren waarop we onze beveiliging verder konden aanscherpen. Zo hebben we onder andere de BIOS van onze laptops beter beveiligd, zodat deze niet meer met een USB-stick of ander besturingssysteem opgestart kunnen worden (BIOS Hardening). Ook hebben we de Bitlocker Keys, waarmee alle data op de harde schijf versleuteld is, beter beschermd met een pincode.
Conditional Access
Het stond al een tijdje op onze verlanglijst, maar het is nu gelukt: Conditional Access! Hierdoor is het niet meer mogelijk om met hardware die niet van de zaak is bij zakelijke data te komen. Zelfs als iemand toegang zou verkrijgen tot de juiste gebruikersnaam, het juiste wachtwoord én de tweede factor authenticatie, heeft een potentiële hacker pech. Omdat de externe hardware niet geregistreerd staat in de Microsoft 365 omgeving, kan de hacker nergens bij. Wij noemen dat de derde factor authenticatie.
Meertalige Caseware on Intune update
Afgelopen kwartaal kreeg Asista een interessante vraag van een grote internationale klant om Caseware on Intune in het Engels op 600 werkplekken te installeren. We hebben hard gewerkt en Caseware on Intune is nu beschikbaar in elke taal die Microsoft ondersteunt! Daarnaast hebben we ook grote delen van de broncode herschreven in verband met een Flashboard update. De stabiliteit van Caseware on Intune is hierdoor nog verder verbetert.
Teams voor telefonische bereikbaarheid
Naast chatten, samenwerken en vergaderen bieden we klanten nu ook de mogelijkheid te bellen met Teams. Onze grootste klant, met meer dan 300 medewerkers, heeft de bereikbaarheidsoplossing via Teams Telefonie inmiddels omarmd. Medewerkers zijn hiermee altijd en overal goed bereikbaar via een persoonlijk zakelijke nummer, zonder concessies te doen op het gebied van privacy, vrije tijd of klantvriendelijkheid.
Support vragen via klantportaal.asista.nl
Wanneer je als accountant tegen een ICT-vraag aanloopt is het fijn als je zo snel mogelijk weer verder kunt. In veel gevallen blijkt dat vragen die telefonisch binnenkomen efficiënter in een kennisartikel kunnen worden beantwoord. Ons klantportaal wordt daarom doorlopend uitgebreid. Staat je vraag er niet tussen? Dan heb je gelijk de mogelijkheid een ticket in te dienen, en je eerdere supportvragen te bekijken.
Nieuwe dienst: Cyberweerbaarheid Scan
Asista biedt vanaf heden een Cyberweerbaarheid Scan aan accountants die tijdens de jaarbespreking met hun klanten in gesprek gaan. Als goed huisvader ben jij blij wanneer jouw klanten succesvol zijn. Zicht op digitale risico is daarbij een essentieel onderdeel van de continuïteit. Asista heeft een simpel proces ontwikkeld waarmee jij de klant in enkele klikken naar de DataLOQ Cyberweerbaarheid Scan wijst.
Kiest jouw klant voor een scan? Dan gaan zij zelfstandig verder met het aankoop- en afnameproces. Middels een digitale vragenlijst en telefonisch consult (1,5 uur) leren wij ondernemers waar zij staan op gebied van Organisatie, Techniek, Onderhoud, Huisvesting, Privacy en Continuïteit. Het uitgebreide cyberweerbaarheidsrapport legt digitale risico’s in de organisatie bloot en geeft handvatten om de weerbaarheid met slimme tools op te schalen.
Benieuwd of de Cyberweerbaarheid Scan is goede toevoeging is op jaarbespreking binnen jouw organisatie? Stuur een bericht naar richard.schouten@asista.nl.